12 March, 2011

reversible dress!

Jag känner att jag beklagat mig lite mycket på vårens intåg (för att jag gillar att jobba i vintriga, mysiga tyger) men nu har jag vänt det till något positivt och här kommer nu lite "vårigare" inlägg. Denna klänning är snarlik denna men med några viktiga skillnader;

- Mer rörelsevidd (1. för att de stummare bomullstygerna kräver det och 2. för att gen en friare somrigare känsla)

- Helt vändbar! Klänningen är gjord i två olika bomullstyger som passar fint ihop. Man kan vränga den och använda den sida man känner för eller gillar bäst (min dotter vägrar använda den blåa sidan...). Båda sidorna har mina favoritfickor med gröna resp. blåa knappar. Denna helt vändbara variant har jag haft i tanken länge och nu är jag supernöjd med resultatet.

Från en sak till en annan; om ni missat min give away passa på att anmäl dig nu. På onsdag drar jag en vinnare som  blir ägare till en handväska!



I feel that I have complained a little bit too much at this spring's entry (because I like to work in the wintry, cozy fabrics) but now I have turned it into something positive and here comes a post with some inspiration from the spring sun. This model is similar to this but with some important differences;


- More width  (1. these summer cotton fabrics require it and 2. more space gives a more free summer feeling)


- Fully reversible! The dress is made of two different cotton fabrics that fit well together. You can use the side you feel for at the moment or like best (my daughter refuses to use the blue side ...). Both sides have also my favorite pockets with green/blue buttons. I have imagened this dress for a long time and now I am very happy with the result!


From one thing to another; in a few days I will pick a winner in my lottery! Participate now if you missed it until now :-)


Siento que me he quejado un poco demasiado por la entrada de esta primavera (porque me gusta trabajar en los tejidos de invierno son tan bonitos y acogedores), pero ahora lo he convertido en algo positivo y esto es una entrada inspirada del sol de la primavera. Este modelo es similar a este pero con algunas diferencias importantes;


- Más acampanada, o sea más ancho porque; 1. el algodón menos flexible lo requiere y 2. da a una sensación de verano más libre)


- Totalmente reversible! El vestido está hecho de dos telas de algodón diferentes que van muy bien juntos. Se puede darle la vuelta y usar el lado que te apetezca más en aquel momento o que más te gusta (mi hija se niega a usar el lado azul ...). Ambas partes tienen además mis bolsillos favoritos con botones verdes/azules. Este vestido he tenido en mente mucho tiempo ya y ahora estoy muy contenta con el resultado!


Cambiando de tema; dentro de unos pocos días cogeré un ganador en mi lotería. Si no partcipaste ya, hazlo aquí!

3 comments:

Singh said...

Super duper fin klänning! Den blir både som en fodrad klänning, och två klänningar i en.

Mia said...

Jag är så glad över att våren börjar komma. Men det är nog mest för att jag inte gillar kyla och jag kan hålla med dig om att jag gillar att jobba med härliga ulltyger. Men väskor kan du allid göra i vintriga tyger då de förmodligen inte svettas.
Klänningen är jättesöt och jag gillar nog den blåa sidan bäst.
Ha det fint

Helena said...

Jättefin klänning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...