26 March, 2011

grönt är skönt

Jag fick en beställning på en grön väska. Beställaren gillade denna men önskade någon detalj i lila eftersom det är fint ihop.

He acabado un pedido de un bolso verde. El deseo era algo como este pero con algún detalle morado.



Jag tyckte det blev hemskt fint med den mörkgröna och den plommonlila ihop och sedan fick det bli inslag av ljusgrönt och en ljusare lila mer åt cerise. Knappar hade jag inte några lila så jag klädde ett par i samma tyger och fäste dem med grön tråd. Fodret är lila med små rosetter i guld, supersött :-) Väskan borde vara framme nu så jag väntar på en bekräftelse från mottagaren och hoppas att hon blir nöjd med den.

A mi me gustó mucho como quedaba el verde oscuro con el morado y lo combiné también con un verde más claro y otro morado, que es algo más como fucsia. Botones morados no tenía en casa así que cogí unos grandes y los envolví en las mismas telas moradas. El forro es morado con pequeños lazitos de oro, superdulce! El bolso debería llegar a su destino uno de estos días, así que estoy esperando una confirmación y espero que la clienta le guste.

3 comments:

BiZen said...

En jättefin väska igen!
Grönt är fint och passar så bra ihop med lila, båda mina favoritfärger!
Är dina väskor helt egen design eller har du mönster när du syr?
Supersnygga modeller och färger är det i alla fall.
Kram! //BiZen

Emilia said...

Grönt är skönt - och snyggt!

LustigLinda said...

Jodå, det är helt min egen design! Jag skapar ju ett mönster själv såklart så att jag kan använda det flera gånger :-)

Att grönt och lila passar så fint ihop blev lite som en ahaupplevelse för mig! Ska absolut upprepas.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...