20 March, 2011

birthday bag

Min lilla, lilla lillasyster fyllde 25 i onsdags och jag kunde vara där för att gratta henne och ge henne 1000 kramar. Men, jag gjorde naturligtvis en finfin väska som jag skickade på posten och den kom fram precis i tid! För ett par jular sedan fick hon denna gröna, lite mindre handväska, som hon älskar (bloggad om här).

Mi hermana pequeñita, cumplió 25 años el pasado miércoles y no podría estar ahí para felicitarla y darle los mil abrazos que me apetecía. Pero por supuesto le hice un regalo; una bolsa bonita que envié por correo y que llegó justo a tiempo! Hace un par de navidades, le hice este verde, un bolso más pequeño, que le encanta (la entrada del blog está aquí).


Därför gjorde jag nu en lite större, i annan färgställning. Min syster vill ha den hängande över båda axlarna så hon slipper hålla i den och därför har denna väska ingen reglerbar axelrem. Den fick prickigt foder och en ficka på baksidan.  Baksida är i grovspårig manchester. Jag satte manchestern riktad neråt, ja så att när man sticker ner handen så följer man det mjuka lena. Denna väska har ingen dragkedja utan stängs endast med en stor knapp på framsidan. Inuti finns en liten mobilficka.

Así que ahora hice uno un poco más grande, en otro color. Mi hermana quiere llevarlo siempre sobre ambos hombros para tener las manos libres y por eso la correa de este bolso no es ajustable. El forro es verde con lunares y tiene un bolsillo en la parte trasera. Esta parte es de pana. El bolso no tiene cremallera sino un boton grande con lo que cierras.


Inte för att det var meningen men när jag testade av ren nyfikenhet, när väskan var klar, så visar det sig att fickan är precis lagom stor för att få ner en bunt A4-papper ellen en tunn bok (varför inte Hattstugan, som är en riktig klassiker!). Perfekt nu när syrran min pluggar på universitet och allt :-)

På rad uppställda på soffryggen kan ni se en go samling mjukdjur. Där finns allt från ugglor, apor, Pippi-dockor och sen det nyaste tillskottet; den fina islandshästen, som N fick i julklapp av min bästa vän (hon bor på Island).

No estaba pensado desde el principio, pero cuando probé si cabía unos papeles de A-4 en el bolsillo exterior, era perfecto! También cabe un libro no demasiado gordo, como este clásico sueco. 

Como veis en el fondo están una colección de peluches, que sigue creciendo... Allí hay de todo; Pippi Calzaslargas, osos, monos etc y el más nuevo que es un pony islandés, que le regaló mi mejor amiga esta navidad a N (ella vive en Islandia).

6 comments:

Emilia said...

Så snygg - underbart med prickigt förstås!

Unknown said...

Snygga väskor! Din syster blev säkert glad!

BiZen said...

Söta små väskor till lillasyster!
HJÄRTLIGT TACK!
Jag är riktigt kär i väskan som kom med posten!
Den kommer att bli min absoluta favorit.
Så välsydd och vacker.
Den rymmer massor vilket är bra för mig som vill släpa med "allt". Ändå så liten och fin.
Tusen tack som kommer från hjärtat!!!!!
Tittar in till dig då och då och beundrar det du gör.
STORA kramar! //BiZen

LustigLinda said...

Härligt att höra att du blev nöjd! Dina ord värmer inuti :-)

Hoppas som sagt att du får mycket användning av väskan!

Singoalla said...

Hattstugan, vilken klassiker. Min bok da jag var liten har mina flickor nu!!

Jätte fin väska du har gjort tiil din lilla lilla syster, verkat vara ett bra mönster och sa älskar jag prickarna!!

Kul att du tycker om fjärillarna, dom är verkligen jätte lätta att göra, prova. Du undrar hur länge jag bott i Spanien, är det med tanke pa min taffliga spanska....? Om det är det sa maste jag försvara mig med att jag pratar bättre än jag skriver. Haha! Och ibland fungerar inte min corección de ortografía i bloggen..... Svaret är iallafall nästan 10 ar...oj, vad tiden gar.

kramar

Koneko said...

Grattis du vann ett av mina mönster i min tävling! Maila mig vilket du vill ha :) (pysselkiisen@live.se)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...