Showing posts with label award. Show all posts
Showing posts with label award. Show all posts

19 April, 2011

Att inspirera andra!


Tänk va roligt och inspirerande: jag har fått en blogg award, av en tjej som heter Caroline. Hon har varit en anonym läsare av min blogg tills nu men hon tillägnar mig nu denna award för att Lustig Design "har många fina idéer och snygga handväskor med pynt på". Detta gläder mig oerhört, fantastiskt kul att inspirera andra, även om jag saknar mycket på min egen blogg (tips, tutorials osv...). Om man blir tilldelad denna award hör det till att man skickar den vidare till 5 bloggar som man tycker inspirerar en. Jag har ju vissa bloggar som jag jämt besöker och som jag redan tilldelat awards, så nu tänkte jag presentera lite andra bloggar:

He recebido un blog award de Caroline. Este award le das a alguien que te da inspiración y Caroline dice de Lustig Design que "tiene muchas ideas bonitas y bolsos chulos con bonitas decoraciones". A mí me inspira muchísimo recibir este award! Imagínate que tu blog realmente inspira alguien, me hace muy feliz :-) Si recibes este award debes mandarlo a 5 blogs que te inspiran. Como ya he mandado awards parecidos a varios blogs que visito diariamente, podéis ver aquí abajo veis 5 blogs que tb me gustan mucho:

Naímas Design; Att skapa är lycka: jag blir alltid så glad när jag går in här. Underbara kläder och alltid i superfina fotocollage med vackra inspirerande bilder! Aquí siempre hay un montón de inspiración, de colores, formas y imágenes. Ropa muy especial y maravillosa para niños. Y además lo presenta siempre junto con fotos bonitas.

Made By K: Fantastiskt fina stickade, virkade och sydda kreationer, både för vuxna och barn. Jag fastnar speciellt för de vackra bebiskoftorna och klänningarna. Jo, hon tillverkar ena smycken också! Ella teje, cose y trabaja con el ganchillo, ambos para adultos y niños. A mí me gustan especialmente los jerseys y los vestidines para los bebés. Ah, y también hace joyas de su propio diseño!

Singoalla: En ny blogg jag hittat av en slump. Ännu en svensk tjej i Spanien som syr och pysslar. Hon gör bland annat en massa fina handväskor i vackra tyger. Nu skriver hon bara på spanska men det finns säkert en hel del av er läsare som förstår en del. Este es un nuevo blog que encontrado por coincidencia. Es otra chica sueca que vive en España. Cose, entre otras cosas, muchos bolsos muy bonitos.

El Taller de Maria Teresa: Denna blogg är också endast på spanska men ni kan ju kika på bilderna om inte annat. Det är hon som har butiken där jag säljer lite av mina alster och här kan ni få en liten inblick i hur affären ser ut. Det är en underbar butik med en massa fint i inredningsväg. Sedan gör hon egna väskor också och designar kläder. Hon är världens hjälpsammaste och väldigt generös med sina kunskaper. Hon har en syateljé bakom kassan där hon har kurser på eftermiddagarna, t.ex. hur du designar och syr en egen väska genom att återanvända tyg. La dueña de este blog el la que tiene la tienda donde vendo algo de ropa. Es una tienda muy bonita con muchísimas cosas para decorar el interior de tu casa. También vende cosas diseñadas y hechas por ella; como bolsos y ropa. Ella es muy amable y siempre te ayuda y da consejos. Detrás de la caja tiene un taller donde da clases de por ejemplo; coser bolsos de tela reciclada.

I heart Retro: Detta är en relativt nyupptäckt blogg för min del. Jag upptäckte den när jag sydde en Pippi-maskeraddräkt till min dotter (hon harsytt flera underbara Pippi-dräkter). Jag tycker att hon blandar retroyger så snyggt med andra, jeans t.ex. Este es un blog que he encontrado bastante recientemente. Fue cuando hice un traje de Pippi Calzaslargas (ella ha hecho varios disfrazes de Pippi). También me gusta como combina telas antiguas y retro con por ejemplo tela vaquera.

Ja det var det de! Hoppas ni fortsätter bli inspirerade av min egen blogg men även kanske hittar någon ny blogg som ni gillar utav dessa :-)

Bueno, ya está. Espero poder seguir inspirando más gente con mi propio blog y a lo mejor encontráis un nuevo blog favorito entre estos 5 :-)

31 January, 2010

Award, till lilla mig!


I have recived my first 2 awards for Creative Blogger! As this is all from and resent to swedish bloggers I will only write in swedish. If someone out there want me to translate I will, but not until you request it... ;-)

Jag har fått mina första Kreativ Blogger awards, av Kinoko och LittlePerky. Tack så jättemycket båda två, det gjorde mig jätteglad och varm inuti! Lustigt hur man "lär känna" folk så smått här genom bloggandet, utan att ens ha setts. Trodde aldrig att jag skulle starta en blogg faktiskt.

Awarden innebär att jag ska:
-Länka till den/dem jag fått awarden av
-Ge awarden vidare åt 7 bloggare och länka till dem
-Skriva 7 sanningar om mej själv
-Skriva en kommentar åt dem jag gett awarden åt
-Mottagarna av awarden får göra på samma sätt om de vill blogga om sin award!

Här kommer 7 sanningar/avslöjanden om mig, håll till godo:

1. Jag födde min lilla N (nu 16 månader) på gatan! Jag var allt ganska nervös inför denna min första förlossning och ville INTE föda hemma, men vi blev hemskickade från sjukan eftersom "min tid inte var inne", sen höll jag ut hemma lite för länge och vi hann inte längre än till gatan, centrala gågatan i León... klockan var 01.30. Ambulansen kom 2 min. efter att lillan kommit ut. J och en polis knöt navelsträngen med sina skosnören och skar av med en fällkniv. ALLT GICK BRA! Ja, nu vet ni det.

2. Jag är lite hemligt förtjust i snabba, fina bilar. När jag träffade J hade han en Hyundai coupe och han lät mig köra... jag körde på stor fin motorväg, kom upp i över 170 km/h - oooohh vad snabbt, oj vilken cool känsla! sen kom en bot på posten...En sån grej man gör EN gång i livet ;-)

3. Jag är utbildad musik- och spansklärare men här i Spanien blir det LITE med musiken men mycket av spanskan. Till Spanien kom jag som Erasmusstudent vt-07 och blev kvar, träffade en spanjor såklart!

4. Jag har alltid pysslat med något kreativt: fotografi, måleri, musik, teater... min kreativa sida blommar just nu med ett nytt intresse: design och syande av barnkläder!

5. Vi har precis köpt en lägenhet, en sprillans ny etagelägenhet i utkanten av León. Det blir flytt i slutet av februari så jag har fullt upp med packning av grejer, alltså mindre tid för sy o design :-( Men det ska bli såååå spännande!

6. Min bästa vän bor på Island... Allt sedan efter gymnasiet har vi bott på vitt olika ställen långt ifrån varandra men vår vänskap förblir lika stark. Hade allt önskat vi kunde ses lite oftare, på en enkel fika kanske? Emma, saknar dig!

7. Hatar att städa, får alltid panikstäda när det ska komma hem någon oplanerat. Det finns ju en sån massa andra grejer som är såååå mycket roligare!

Jag skickar vidare denna award till följande bloggar som jag ofta besöker och som inspirerar och även stöttar mig i mitt skapande. Jag vet att det inte är era första men det är ju en fin gest varje gång, eller hur?

Prettoflamingos
Kinoko
LittlePerky
Johanna Ahlard
Why keep to one project?
Makrill
Made by K
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...