07 March, 2011

Den lilla svarta

Fick en beställning på en liiten väska där plånbok och mobil skulle få plats men inte så mycket mer. Beställaren ville ha svart men hon gillade mina färgklickar och sa att en fin knapp i någon rolig färg nog inte skulle vara fel. Jag letade ett bra tag efter ett svart tyg som jag kunde använda. Visste inte riktigt vad jag var ute efter men när jag hittde detta, med invävda blommor och blad i lite glansigare trådar, så visste jag att jag hittat rätt. Tyget ger, tycker jag, en enkel men elegant och sofistikerad känsla och den oranga knappen matchar det orange/svart-prickiga fodret. Under locket har den en dold svart dragkedja. Som detalj sydde jag på en broderad svart spets runt locket. Axelremmen är en lite smalare variant och på bilden längst ner till höger ser ni hur väskan ser ut på. Man kan säga att detta är en varant av väskmodell 4 fast mindre. PS. Morgonsolen fick vara med på ett hörn, den passade ju så perfekt in i ljussättningen :-)

OBS: glöm inte lotteriet!



Got an order for a small handbag where that only should fit the wallet and mobile but not much more. The client wanted it in black but she liked my color dots and said that a nice button in a fun color probably would not be wrong. I searched for quite a while after a black fabric that I could use. Did not really know what I was after but when I found this, with woven flowers and leaves in a little shinier threads, I knew I had found the right one. The fabric provides, I think, a simple but elegant and sophisticated feeling. The orange button matches the orange-black-polka dot lining. Under the cover it has a hidden zipper. As a detail I sewed on a black embroidered lace around the lid. The shoulder strap is not that wide as before and on the photo on the bottom right you can see how the bag looks like. You could say that this is a varant of the bag model 4, but smaller. PS. I let the morning sun to be a part of the photo as it fit's so perfectly with the lighting :-)

Ey, don't forget my give away!

Recibí un pedido de un bolso pequenito que cabería el móvil y la cartera pero no mucho más. El cliente quería que fuese en negro, pero le gustaban mis toques de color y dijo que un botón bonito en un color divertido probablemente no sería un error. Buscé por mucho tiempo por un tejido negro que podía usar. No sabía exactamente lo que buscaba, pero cuando encontré esta tela, con flores y hojas tejidas con hilos más brillantes, sabía que había encontrado lo correcto. La tela da, creo, una sensación simple pero elegante y sofisticada y el botón naranja coincide con el forro de color naranja-negro de lunares. Bajo la tapa tiene una cremallera oculta. Como un detalle cosí un cordón negro bordado alrededor de la tapa. La correa de hombro es una variante un poco más estrecho. En la imagen en la parte inferior derecha se puede ver cómo el bolso se parece puesto. Se podría decir que este es una versión del modelo 4, pero más pequeño. PS. El sol de la mañana lo dejé ser parte de la foto ya que, encaja tan perfectamente con la iluminación :-)

Oye, no olvidéis la lotería

3 comments:

Mia said...

Åh vilken söt liten partyväska. Jag försår inte hur du hinner sy så många väskor det måste ta ett tag att sy en.
Gillar dina shoppingväskor.

Aleisa Ribalta said...

Fy vad snyggt! VILL HA! Jag har inte en aning hur man gör en tygkasse, så vskorna är liksom to much to me, du är så otroligt begåvad och kreativ! ANG mitt nytt namn, Nej Linda det är inte utesluten! Jag gillade också ARC och IRIS men för respekt till en annan bloggare som har Miss Iris, tycker jag att det ska inte likna så mycket hennes namn.

od Andulky said...

Superfin!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...