Showing posts with label leggings. Show all posts
Showing posts with label leggings. Show all posts

05 April, 2011

Ett riktigt sommarset!


Detta är ett riktigt sommarset; klänning, solhatt och leggings! Klänningen har knäppning på axeln med två klädda och stoppade knappar. Jag hade en virkad tygblomma, som ej hittat sin rätta plats ännu, liggande i gömmorna och eftersom den passade så fint färgmässigt så fick den pryda bröstet. Klänningstyget är ett tunt, tunt bomullstyg med skira blommor. Eftersom det är såpass tunt så sydde jag på en underklänning i ett lika tunt helvitt bomullstyg. Jag hade en snutt vitt stretchtyg kvar så det räckte till ett par leggings med en liten volang på längst ner. Solhatten är en kombination av blomtyget och det turkosa linnetyget. Detta set har jag lagt ut i webshopen. Det är storlek 3 år, så om ingen naffar åt sig det så kommer jag att ta det till min egen skrutta till sommaren ;-)

Este es un conjunto de 3 piezas; vestido, leggings y gorro de verano. El vestido hice en una tela maravillosa de algodón. La tela es muy fina, así que esta todo forrado también. Abres el vestido con dos botones forrados en los hombros. Hice una flor de ganchillo que puse como decoración en el pecho. Los leggings son blancos, es tela de punto con un volante en la misma tela que el vestido. La talla es ~3 años. El gorro es una combinación de la tela de flores y la tela turquesa de lino que también usé para los botones. Este conjunto está ahora miso en el web shop, si a alguien le interesa.


En liten livebild ;-)

20 October, 2009

sweater and tights / camiseta y leggings / långärmad tröja och tajts


To match the corduroy dress, that I bloged about before, I made these tights/leggings in the same velour as the hearts in the applications. The sweater is a test to make a model with raglan sleeve before I cut more of the velour fabric to make the final sweater. It turned out ok but I have to ake some small adjustments.
Para hacer juego con el vestido en la entrada anterior, hice estos leggings en el mismo velour que usé para los corazones para el vestido. La camiseta es una prueba de este tipo de manga (cómo se llama en español?) antes de cortar en la tela de velour para hacer la camiseta final. Salió bastante bien pero tendré que hacer unos pocos cambios.
För att matcha till manchesterklänningen, som jag bloggade om i det förra inlägget, gjorde jag dessa tajts i samma velour som jag använde för hjärtapplikationerna. Tröjan är ett första test på en tröja med raglanärm. Meningen är att göra en tröja i velouren men jag vill inte klippa och slösa i det tyget... måste ha en fin modell först. Lite småändringar måste jag ordna.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...