16 March, 2011

svart och roströd

Ännu en väska har fötts. Denna i kombinationen svart/rostrött. Stora utvändiga fickor på ena sidan och en turkos dekorativ stickning och blomma med knapp på den andra. Inspiration till denna tygblomma hittade jag här. Ville använda samma tyg till fodret som till tygblomman men eftersom det bara var en spillbit skulle jag gå och köpa mer men då var det slut, så det fick bli en blårutig variant istället. Väskan har en innerficka för mobil + innerficka på 20 cm med dragkedja. Denna väska kan man köpa för 400 kr + frakt 54 kr.

Another bag was born. This is a combination of black and rusty red. Large exterior pockets on one side and a turquoise decorative stitching and flower with a button on the other. Inspiration for this cloth flower I found here. Wanted to use the same fabric for the lining as for the cloth flower but because it was just a small piece I had to go and buy more but there was no more left, so it had to be a blue check fabric instead. The bag has an inner pocket for mobile + inside pocket of 20 cm with zipper. This bag can be purchased for 45 € + shipping 6 €(inside Europe).

Otro bolso ha nacido. Esta es una combinación de negro y rojo oxidado. Grandes bolsillos exteriores en una cara y una costura decorativa de color turquesa y una flor con un botón en el otro. La inspiración para esta flor de tela he encontrado aquí. Quería utilizar la misma tela para el forro como la de la flor pero como solo tenía un retal pequeño me fui a comprar más. Lamentablemente no quedaba y tuve que coger otra cosa. El bolso tiene un bolsillo interior para móvil y un bolsillo interior de 20 cm con cierre de cremallera. Este bolso se ​​puede comprar por 45 € + gastos de envío.

2 comments:

Mia said...

Du fortsätter sy fina väskor i mängder. Men jag antar att när man gjort det några gånger blir man effektivare och hinner med fler.
Klänningen nedan var ju jättesöt även om det var tänkt att bli en tunika.

Singoalla said...

Hej vilken kul överraskning att fa besök av en svenska fran Leon, som dessutom sy väskor och barnkläder som jag!!!!!( fast nu blir det inte mycket barnkläder sydda...)
Har kollat runt lite i din blogg och det ser ju jätte fint ut, och vad duktig du Är som skriver dina entradas pa 3 sprak. Där ligger man i lä....Som du sa manga fragor man skulle vilja ställa, men mitt eviga problem är min brist pa tid. Det känns som jag aldrig har tillräckligt.Det är sa mycket jag maste hinna med innan mina 2 flickor kommer hem fran skolan. Men vi hörs snart igen.
Kul som sagt att du hittade min blogg!!

kramar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...