01 April, 2011

Espazio Moda!



Jag har inte skrivit alls på bloggen på sistone, men jag har inte haft tid. Jag ska vara med på en liten modemässa, för första gången! Jag är del av "unga designers" och vi får inte sälja något utan bara visa upp. Det ska iallafall bli superkul att få vara i miljön och förhoppningsvis skapa lite kontakter. Här ovan kan ni se affischen och mitt namn är med, hihihi!

Ultimamente no he escrito nada en el blog pero es que no he tenido tiempo. Voy a participar en Espazio Moda en León. Es la primera vez que expongo mis cosas al público y será muy emocionante. Formo parte de Diseñadores Jóvenes y no puedo vender nada pero solamente estar en el ambiente me hará feliz. Aquí arriba veis el cartel y mi nombre (Lustig Design).



 I butiken inne i León där jag har lite barnkläder till salu, har Maria Teresa en fin skyltdocka i storlek 4 år som jag fått låna hem nu och ska ha med på mässan. Nu har jag fått till lite kläder som passar henne och detta set är ett av dem; ett linne och en kjol.

En la tienda en León, donde tengo algo de ropa, la dueña Maria Teresa tiene un manequí de 4 años. Me lo deja para la exposición y de momento lo tengo en casa. Este es una de las creaciones que he hecho; una blusa de tirantes y una falda.


Linnet har knäppning på axeln och ett knytband på höften. Jag gjorde en liten öppning i sidan så att man kan reglera bredden lite. Kjolen är en enkel volangkjol med 15 mm resår i midjan.

La blusa tiene botones en los hombros y una cinta para hacer un lazo en la cadera. Abrí la costura un poco en el lado para que fuera posible regular el tamaño un poco. La falda es simple, tres volantes y una cuerda elástica de 15 mm en la cintura.


Jag varierar mina etiketter lite i färgen eftersom det blir lite väl svart med bara svart ibland... Här ser ni att det bruna bomullsbandet smäldet bättre in. Jag har allt tänkt att lägga ut en liten tutorial om hur jag gör mina etiketter men det kommer alltid annat före...men den som väntar på något gott...Aleisa :-) Nu har jag iallafall förberett med foton så i nästa vecka kommer det nog ut på bloggen.

Suelo hacer mis etiquetas en cinta negra pero aveces me resultan un poco oscuros, demasiadas negras... En estas prendas podéis ver que la cinta marrón está mucho mejor. He pensado mucho tiempo que iba a hacer un tutorial de cómo hago mis etiquetas pero siempre hay alguna otra cosa con más importancia. Bueno ya lo tengo preparado con fotos así que un día en la semana que viene lo haré.

4 comments:

Mia said...

Setet är jättefint och känns verkligen somrigt.
Kul med modemässa hade gärna kommit och titta om det inte var så långt.

Lycka till!

LustigLinda said...

Ja det ska bli jättekul! Hade varit fantastiskt med lite bloggbesök "live", kanske en dag kan vi ses på riktigt :-)

Aleisa Ribalta said...

Wow säger jag! du är så värt detta! Claro q vas a vender un dia, por toda España, el comienzo es siempre uno y el tuyo ya está asegurado. MUcha suerte o como dicen en España, mucha mierda pa ti, lo entiendes? sino te explico el ordspråk. Ah. jag väntar med spänning på etiketternas beskrivningen, men mer än inget för modeshows bilderna, HEJA LUSTIG!

Singoalla said...

Kul att vara med pa en modeshow!! Grattis!
Dina barnkläder ser jätte fina och välsydda ut.

Ha det sa kul och tack för dina besök i bloggen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...