20 October, 2009

sweater and tights / camiseta y leggings / långärmad tröja och tajts


To match the corduroy dress, that I bloged about before, I made these tights/leggings in the same velour as the hearts in the applications. The sweater is a test to make a model with raglan sleeve before I cut more of the velour fabric to make the final sweater. It turned out ok but I have to ake some small adjustments.
Para hacer juego con el vestido en la entrada anterior, hice estos leggings en el mismo velour que usé para los corazones para el vestido. La camiseta es una prueba de este tipo de manga (cómo se llama en español?) antes de cortar en la tela de velour para hacer la camiseta final. Salió bastante bien pero tendré que hacer unos pocos cambios.
För att matcha till manchesterklänningen, som jag bloggade om i det förra inlägget, gjorde jag dessa tajts i samma velour som jag använde för hjärtapplikationerna. Tröjan är ett första test på en tröja med raglanärm. Meningen är att göra en tröja i velouren men jag vill inte klippa och slösa i det tyget... måste ha en fin modell först. Lite småändringar måste jag ordna.

3 comments:

Beata said...

Snyggt!

Gulligan said...

fint! du har lyckats med raglantröjan!!!

Gabriela said...

Te han quedado estupendos!
Ahh! No sé cómo se dice eso en español, lo siento!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...