07 October, 2009

a new brace dress / ny hängsleklänning


Using the same model as I in this dress, I made a new one in different fabric. This is made of the same wonderful, very fine corduroy that I used for the trousers below. It is really a very, very late birthday gift to the daughter of a friend of mine in Gothenburg and I posted it today so hopefully it will get there on friday/monday.

This time I remembered to put the buttons right and I also made the lining a bit larger, which turned out better. The only bad thing is that I could not make the braces adjustable, as I had not the material at home. Hope it fits good Tea!

Detta är en hängsleklänning av samma modell, mitt eget mönster, som denna klänning. Denna nya variant är dock gjort i ett finspårigt manchestertyg i två färger. Den skickades iväg idag som en sen födelsedagspresent till en vän till mig i Göteborg, ja eller rättare sagt till hennes dotter ;-)

Till skillnad fr
ån jeansvarianten har jag nu förbättrat lite småsaker, som t.ex. knapparna. Dock kunde jag inte göra hängslena justerbara eftersom jag inte hade hemma den där lilla detaljen...synd. Hoppas att den passar fint ändå till lilla Tea!

3 comments:

Aleisa Ribalta said...

Så hima söt, flickan kommer att bli gulligaste i den.

LustigLinda said...

tack! ja jag hoppas det!

finnkids said...

Såg att du kommenterat om hjärtan i min blogg. Var tvungen att kolla efter dina hjärtan... :-) Många variationer har du också på dem! Så söt hängselklänning, den blev säkert uppskattad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...