19 October, 2009

corduroy dress / vestido de pana / manchesterklänning



As the winter is coming I decided to make a dress with a good and warm lining, fleece. This time the corduroy fabric is a light mauve and I just love it! The fleece fabric is of a great quality and of all the colours that they had, I chose a grey one. This time the buttons are new, but I think this was maybe the last time ... very expensive and not so beautiful. They don't have soul as the others ;-) Well, if you are in a hurry to finish your project, these things happen. I put on three soft hearts in a wonderful velour fabric, that I bought in Sweden a month ago.


Como está llegando el invierno, me decidí hacer un vestido con un forro caliente, forro polar. El color de la pana esta vez es una violeta clara y me encanta! El forro polar es de una calidad muy buena y de todos los colores que tenían, elegí este gris. Esta vez los botones son nuevos pero tal vez fuera la última vez ... me salieron muy caros y además no son para nada tan bonitos como los antiguos. Tampoco tienen alma como los otros ;-) Bueno, estas son cosas que pasan cuando tienes prisa para acabar un proyecto. Puse tres corazones en un velour maravilloso, que compré en Suecia hace un mes.


Eftersom vintern är på intåg så bestämde jag mig för att göra en klänning med varmt foder, fleece. Till klänningen denna gång använde jag mig av ett ljustlila manchestertyg som jag bara älskar! Fleecetyget är av prima kvalitet och av alla färger som fanns att välja mellan så valde jag denna grå. Denna gång har jag använt mig av nya knappar, men det var nog sista gången... de var jättedyra och inte alls så fina som de gamla, antika. Det känns inte heller som om de har sån fin själ som de äldre knapparna ;-) Jaja, det är sånt som händer när man snabbt vill avsluta ett projekt och inte har tid att vänta. Jag satte dit tre stycken hjärtan också i en underbart go plysch, som jag köpte i Sverige för en månad sedan.

3 comments:

Mia said...

Vilken söt klänning. Fleece är bra det håller värmen otroligt bra utan att stickas, eftersom barn är lite känsliga för stickiga och kliiga plagg.
Jag fodrar mycket med fleece.

Anonymous said...

Hej! Jättesöt klänning! Som sagt manchesterklänningar är inte så pjåkiga! :) Hur kommer det sig att du bor i Spanien? lite nyfiken. /petra.h

Aleisa Ribalta said...

ja, klänningen är supersöt, du vet jag äslkar klänningar, och den är superfin och gullig, me gusta, ta lindisimo, como a ti el color violeta me fascina. estuvieron en suecia? hace un mes? q bien, yo vivo en el sur, pero si vienes cerca nos encontramos. por cierto tu español es buenisimo, y la idea de escribir en las tres lenguas ha sido buena, se ve mas visitantes. kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...