31 January, 2010

Award, till lilla mig!


I have recived my first 2 awards for Creative Blogger! As this is all from and resent to swedish bloggers I will only write in swedish. If someone out there want me to translate I will, but not until you request it... ;-)

Jag har fått mina första Kreativ Blogger awards, av Kinoko och LittlePerky. Tack så jättemycket båda två, det gjorde mig jätteglad och varm inuti! Lustigt hur man "lär känna" folk så smått här genom bloggandet, utan att ens ha setts. Trodde aldrig att jag skulle starta en blogg faktiskt.

Awarden innebär att jag ska:
-Länka till den/dem jag fått awarden av
-Ge awarden vidare åt 7 bloggare och länka till dem
-Skriva 7 sanningar om mej själv
-Skriva en kommentar åt dem jag gett awarden åt
-Mottagarna av awarden får göra på samma sätt om de vill blogga om sin award!

Här kommer 7 sanningar/avslöjanden om mig, håll till godo:

1. Jag födde min lilla N (nu 16 månader) på gatan! Jag var allt ganska nervös inför denna min första förlossning och ville INTE föda hemma, men vi blev hemskickade från sjukan eftersom "min tid inte var inne", sen höll jag ut hemma lite för länge och vi hann inte längre än till gatan, centrala gågatan i León... klockan var 01.30. Ambulansen kom 2 min. efter att lillan kommit ut. J och en polis knöt navelsträngen med sina skosnören och skar av med en fällkniv. ALLT GICK BRA! Ja, nu vet ni det.

2. Jag är lite hemligt förtjust i snabba, fina bilar. När jag träffade J hade han en Hyundai coupe och han lät mig köra... jag körde på stor fin motorväg, kom upp i över 170 km/h - oooohh vad snabbt, oj vilken cool känsla! sen kom en bot på posten...En sån grej man gör EN gång i livet ;-)

3. Jag är utbildad musik- och spansklärare men här i Spanien blir det LITE med musiken men mycket av spanskan. Till Spanien kom jag som Erasmusstudent vt-07 och blev kvar, träffade en spanjor såklart!

4. Jag har alltid pysslat med något kreativt: fotografi, måleri, musik, teater... min kreativa sida blommar just nu med ett nytt intresse: design och syande av barnkläder!

5. Vi har precis köpt en lägenhet, en sprillans ny etagelägenhet i utkanten av León. Det blir flytt i slutet av februari så jag har fullt upp med packning av grejer, alltså mindre tid för sy o design :-( Men det ska bli såååå spännande!

6. Min bästa vän bor på Island... Allt sedan efter gymnasiet har vi bott på vitt olika ställen långt ifrån varandra men vår vänskap förblir lika stark. Hade allt önskat vi kunde ses lite oftare, på en enkel fika kanske? Emma, saknar dig!

7. Hatar att städa, får alltid panikstäda när det ska komma hem någon oplanerat. Det finns ju en sån massa andra grejer som är såååå mycket roligare!

Jag skickar vidare denna award till följande bloggar som jag ofta besöker och som inspirerar och även stöttar mig i mitt skapande. Jag vet att det inte är era första men det är ju en fin gest varje gång, eller hur?

Prettoflamingos
Kinoko
LittlePerky
Johanna Ahlard
Why keep to one project?
Makrill
Made by K

9 comments:

Mia said...

Tack snälla du för vänliga ord och en retur. Jag gillar din blogg med, jag kände mig ganska vilsen i början bland alla retrobloggare med moln, kanin och landskaps tyger. Men nu är vi ju faktiskt några som har lite annan stil.

Förutom intresset för sömnad gemensamt har vi båda fött barn utanför sjukhuset. Min Juliette föddes hemma i hallen.
Är ni båda från Sverige? Vad var det som fick er att flytta dit.

Ahlard said...

Åh tusen tack:)/Johanna

Anonymous said...

Åh tack snälla Linda! Jo, det värmer verkligen. Ska också säga att det är otroligt roligt att följa din blogg och utvecklingen. Det har verkligen hänt grejer och du ger dig in i så avancerade sygrejer nuförtiden. Du är modig och kreativ, det inspirerar mig! Jag håller med Mia, var också vilsen i början i bloggvärlden bland molnen, kaninerna och igelkottarna, för att nämna några ;) Men när man kör sin egen stil som du och några till gör, då känner jag mig hemma och det är de bloggarna man gärna följer. Kreativitet tror jag det brukar kallas för ;) Ha det finemang! /petra.h

Anonymous said...

Det var inte så längesedan jag fick en award så jag kommer inte lägga upp den på bloggen igen tyvärr, men hade jag nominerat någon idag så är du en av dem. Den lilla tygbutiken låter spännande. Det är sådant som man gillar, det där tyget som ingen annan har. Då blir det speciellt. Fortsätt på din stil! Sitter och klurar på mitt personliga brev och ansökningshandlingar idag i allt jobbsökande. det är minsann inte lätt. Har nog ändrat det hundra gånger sedan jag började söka jobb. Vad jobbar du med om man får fråga? /petra.h

Unknown said...

Tack för awarden jag fick tillbaka! Säger det samma, uppskattningen värmer och gör en glad! Håller med prettoflamingos, roligt med bloggar som är mer personliga. Får en sydländsk och glad känsla av din blogg!

Vilken spännande historia du har, och vad mycket du varit med om!

Mia said...

Hej igen tänkte bara svara på frågan om badsaltet det är mest för barnen. Jag hittade en som skummade och tyckte det var passande eftersom de gillar skummbad.
Tänkte fråga dig om din karta. jag satte in en sådan men den verkar inte funka jag är någonstans i rysslan i bland och det syns inte. Kanske har det blivit något fel med inställningen.

IA Nyckelpiga said...

Roligt att läsa om dej och din lite annorlunda historia.

Du frágade var jag hade fátt min julljusstake ifrán, Den hittade vi faktiskt pá Carrefour fór ett par ár sen. Men nu har vi ju IKEA här, ja , och tom H&M, i Málaga om det är nágot anna t man skulle sakna frán Sverige

Aleisa Ribalta said...

Det var fina sanningen om dig, bonito cdo sabemos algo del otro, si es alguien q admiramos, como creador, pero sabemos poco como persona. lo nuestro tal vez no es el mismo estilo, pero si quimica desde el primer encuentro, creo q aquella chispita crece y crece, y los blogg q tu más admiras también som los mios. buena suerte con las venticas y sobre todo la mudada, me alegro por ustedes mucho, abrazos, aleisa

MADE BY K said...

Tack för awardsen!!!..och tack för alla superfina kommentarer jag får från dig :)
Du undrade lite om tovning, jag brukar sticka eller virka någon eller några storlekar större och sedan tvätta försiktigt första gången, krymper det inte tillräckligt, så tvättar man en gång till och kanske i lite varmare vatten. Prova!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...