05 February, 2010

butterfly dress to Bengtsfors


Jag har några klänningar och västar hängande i en fin liten butik i Bengtsfors i Dalsland (nära mina uppväxttrakter) och fick sålt en klänning i lila babymanchester med hjärtan på där. Köparen undrade oxå om hon kunde beställa en något större klänning i likadant tyg. Det blev en klänning i storlek 104 med fjärilsapplikation, min favvo just nu som ni säkert sett. Den är ivägsänd på posten och borde vara framme i dagarna.

I have a couple of dresses and vests for sale in a small and nice shop in Bengtsfors in Dalsland, close to where I grew up, and there I sold one purple dress with heart applications. I also got an request for a bigger dress in the same fabric. So I made a dress in size 104 with a butterfly application, my favourite for the moment. I sent it a couple od days ago so it should be arriving one of these days.

Tengo unos vestidos y unos chalecos de venta en una pequeña y bonita tienda en Bengtsfors en Dalsland, cerca de donde crecía, y ahora se ha vendido una de ellas, de pana lila con corazones. La que se lo compró también querría comprar otro vestido más grande en la misma tela. Hice un vestido en talla 104 con una mariposa, mi favorito de momento. Ya se lo mandé con los correos asía que debe llegar uno de estos días.

8 comments:

LillaBarn said...

Vad fin, och vilket jättesött kantband. Gör du det själv? Här finns bara enfärgade band, men jag funderade på om jag skulle göra eget istället eftersom det är fint med mönstrade band. Men jag vet inte när jag ska få tid att sätta alla mina ambitiösa ideér till verket... Vad duktig du är som skriver på tre språk, jag förstår två utav tre. Läste spanska på gymnasiet, men kommer ihåg nada. Fast lite kommer jag ju kanske ihåg. Engelska och Svenska går ju bra iallafall!!

Aleisa Ribalta said...

verkligen söt, me encanta el lila, y mas tus aplicaciones, en fin, todo loq haces, vad duktig du är!

Aleisa Ribalta said...

nej datorn är helt kaput men jag lånar skolans och grannens dator och går runt omkring med en USB minne, sucks!

Mia said...

De är verkligen fina dina klänningar jag har inte försökt mig på att göra applikationer. Det verkar så svårt att få det fint runtom. Hur syr du, har du en tät zigzack?

LillaBarn said...

Jag mejlar ang kantband, visst kan vi gora ett litet byte!!! Fast nu ska jag sova, godnatt.....

Emilia said...

Så fin - gillar verkligen fjärilsapplikationen!
Tack så mkt för awarden - det hade jag helt missat, blev förstås jätte-glad :) Kul att läsa om dina "sanningar"!

Emilia said...

Gissa vem som vann min utlottning? :) Kolla in och välj mellan tygerna på min blogg och välj vilken färg du vill ha på nåldynan!

LustigLinda said...

Tack Emilia! Tänk att jag äntligen fick lite tur och ett sånt fint pris!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...