31 January, 2010

Pingu for the winner!

Vinnaren av mitt lilla lotteri blev ju Anna och hennes son Melvin. Nu när jag vet att västen som hon önskade har kommit fram kan jag blogga om den här. Anna önskade en svart väst och nämnde att Melvins favoritfigurer är Pippi och Pingu. Jag tyckte nog att det lät roligast att göra en liten pinguapplikation så det fick bli en vinkande sådan med rörliga ögon. Glada gröna knappar och ett fint färglatt tyg med ringar i olika färger som foder. Den skulle vara storlek 98-100cl men eftersom jag var osäker på storleken så gjorde jag den lite stor men med en sån där rem på baksidan så att man kan reglera lite. Mottagarna blev mycket nöjda och då blir ju jag också glad förstås! På bilden nedan kan ni se Melvin i sin nya väst (med dubbla tröjor under). Tack till mamma Anna för att jag fick använda fotot på min blogg.

The winner of my first lottery were Anna and her son Melvin. Now that I know that the vest that she wished for has arrived I can write about it here. Anna asked for a black vest and she mentioned that Melvin likes Pippi Långstrump and Pingu very much. I thought that making an application of Pingu sounded funnier so I made a wawing one with moving eyes. Some green, funny buttons and a colourful lining with circles. The size was to be the 98-100 but as I was a little unsure about the size I made it pretty big but with one of those straps on the back to adjust. Anna and Melvin were satisfied and that also makes me glad! On the photo below you can see Melvin wearing the vest (with 2 sweaters below). Thank you Anna for letting me use the photo.

El ganador de mi primera lotería fueron Anna y su hijo Melvin. Ahora que sé que el chaleco que deseaban ha llegado puedo mostraroslo aqui en el blog. Anna me pidió un chaleco negro y mencionó que le gustan mucho a Melvin, Pippi Långstrump y Pingu. A mi me pareció más divertido hacer una aplicación de Pingu así que fue un Pingu saludando, con ojos que se mueven. Algunos botones verdes y bonitos y un forro colorido con lunares. La talla deseada era 98-100 y como estaba un poco insegura de la talla hice el chaleco bastante grande pero con una cinta adjustable atrás. Anna y Melvin están contentos y entonces yo también! En la foto abajo podéis ver Melvin con el chaleco puesto (con 2 camisetas debajo). Gracias Anna por dejarme poner la foto en el blog.



6 comments:

Anonymous said...

Oj så läckert! Den blev verkligen jättefin! /petra.h

Mia said...

Jättefin! Gulligt med lilla pingu som sitter och vinkar.
När det gäller skjortan så kommer det inte bli en kostym skjorta utan mer en sval sommar skjorta snygg till ett par urtvättade jeans eller linnebyxor. Det är första gången så vi få se hur den blir.

Emilia said...

Så fin (coolt med Pingu)- jätte-snygg på!

Unknown said...

Vilken söt väst! Fin applikation och snyggt fodertyg.

berit said...

underbart att det alltid är en touch av humor på kläderna , det är glada kläder, dina lustig-kläder

LustigLinda said...

tack alla!

mamma, det är nog sant som du säger, utan att direkt tänka på det så försöker jag få någon rolig detalj på varje plagg och det blir ju ofta en applkation eller lite fina knappar. På det viset tycker oxå barnen det blir kul, inte bara de vuxna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...