08 January, 2010

Red dress to Italy!

This red dress, in corduroy, is on it's way to Italy, I hope it will fit little Nina well! It's all lined with a thicker, cotton fabric with small flowers. It has a zippon in the back, but it is rather short so I made an opening in the front also, to make it easier to get in on/off. The pockets are of my favourite form. Apart from this dress, I have also an order of more clothes to this girl (to blog about when they are finished).

Denna röda klänning, i manchester, är nu på väg till Italien, hoppas att den passar lilla Nina fint! Den är helfodrad i ett tjockare bommullstyg med små blommor. Den har en dragkedja i ryggen, men eftersom den är ganska så kort så valde jag att lämna en öppning fram också för en enklare på- och avklädning. Formen på fickorna är min favorit. Förutom denna klänning, har jag en beställning på fler kläder till denna lilla tös (att blogga om när de blir klara).

Este vestido rojo, en pana, está en camino a Italia, espero que le quede bien a la pequeña Nina! Está completamente forrado con una tela de algodón bastante gorda, estampada de flores pequeños. Tiene una cremallera atrás pero es bastante cort, así que hice una abertura adelante tb para que sea más fácil de vestirlo/quitarlo. La forma de los bolsillos es mi favorito. Además de este vestido, tengo un pedido de más prendas para esta niña (vendrán aqui en el blog cuando estén listas).

4 comments:

Aleisa Ribalta said...

Supersöt!, och så är den stilren med dragkedjan och allt, vad duktigt du är! det kan jag inte ännu. Skjortan du gillat är tyvärr sålt, men har en liten byt kvar av tyget. Räcker inte till en tunika för det var en örngott, ändå jag tror jag kan trolla och kombinera det med nåt annat, och då är till N. jag syr de 80/86/92, den här modellen passar tills 2 år och lite till, får vad jag kan göra

Aleisa Ribalta said...

Si casi un pájaro, jajaja, y dos o tres flores, pero hay mas telas, dejame mirar y te digo algo.

Anonymous said...

Vilken söt klänning! Jag gillar den anorlunda öppningen upptill. Visst är manchester snyggt. Det är typ det enda jag syr nuförtiden! :O Lyckliga den som ska ha klänningen i Italien! /petra.h

Mia said...

Såå söt klänning, jag förstår att de har beställt fler av dina kläder de är väldigt tidlösa och stilrena. Ser fram emot att få se resten av plaggen snart.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...