22 January, 2010

bib for the baby


Eftersom matstunderna numer innebär en hel del kladd, då N vill äta själv, så såg jag ingen annan utväg än att fixa fram en haklapp som samlar upp en del av kalaset på väg neråt... Med inspiration av denna variant fick jag ihop en haklapp, av ett vaxdukstyg som jag köpte i en kinabutik. Min variant är dock inte så välsydd som den tidigare nämnda och istället för tryckknappar så satte jag kardborre nere i hörnen, men det funkar bra det med. Ett litet snabbprojekt alltså, men praktiskt.

At time for dinner or whatever it is she's eating, N want's to eat for herself and it's quite messy. I understood that the only solution was to make a bib that catch some of the food on it's way down... Inspirated by this, I made a bib of an oilcloth that I bought in a china shop. This bib is not so well done as the before mentioned and instead of the buttons, I used velcro, but it also works fine. A fast project with a very practical result.

Como N a la hora de comer quiere comer ella solita, todo se convierte en una fiesta de migas y comida por todas partes. No quedaba otra solución que hacer un babero que recoge por lo menos parte de todo lo que cae hacia abajo... Inspirada de este babero, compré una tela ( de hule?) en un chino y hice este babero. El mío no está tan bien hecha como el anterior mencionado y en lugar de botones puse velcro, pero funciona bien también. Un proyecto rápido pero con un resultado muy práctico.

3 comments:

Aleisa Ribalta said...

si se llama hule, linda. me gusta el babero y la pagina esa de makeandloveit, la pienso estudiar. gracias por la recomendación.

Mia said...

Söt haklapp på en söt modell. Ja det är inte bara på kläderna maten hamnar utan även på golvet och då är det tur med en ficka.
Jag har något till dig hos mig.

Unknown said...

Söt liten haklapapp! En award till dej finns på min blogg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...