12 April, 2011

Gubbrutigt men tufft!!

Hittade detta kraftiga bomullstyg i min tygaffär för längesen och sydde ett par byxor till min tjej. De används flitigt och nu var det dags att få använt resten av tyget som låg hemma. Kanske inte så vårigt/somrigt men det kan kvitta. Det blev 2 par byxor; storlek 3 och 4 år. De har mudd i midjan med resår i, och mudd i benslutet. Benmudden på de större byxorna fick bli lite kortare eftersom det var den sista svarta benmudden jag hade kvar, snyft...

Modellen har fickor med tryckknapp på sidan om knäet och bakfickor. Alltså, inga framfickor eller gylf, men lätta att dra av och på. De är rätt vida i benen som ni ser på livebilderna. Jag tycker att de funkar lika bra till pojke som till flicka, kanske är jag ensam om det ;-)


Encontré esta tela de algodón fuerte en mi tienda de telas. No es muy de primavera o verano pero que más da? Compré la tela ya hace mucho y hice unos pantalones para mi hija. Ahora era tiempo de usar el resto de la tela y salieron estos pares. Unos para 3 años y los grandes para ~4 años. Tienen puños en la cintura (con cinta elástica dentro) y en los bajos. A mi me parece que funcionan igual para niños como para niñas pero igual soy la única...

Tienen bolsillos atrás y en los lados en la altura de las rodillas. Como veis en las fotos con mi niña, son bastante anchos. Son cómodos y fáciles de poner/quitar.

4 comments:

Unknown said...

Supersnygga! Varför skulle de inte passa en tjej? Jättemycket annat fint du sytt. Modemässan verkade ju vara skoj! Jag hade tydligen missat att lägga mej som följare på din blogg, men nu är det fixat :-).

Unknown said...

Åtminstone går det i inte automatiskt på min blogg, utan jag lägger in i blogglistan skilt. Men det kan förstås vara möjligt att det finns någon inställning så att bloggarna kommer automatiskt in på listan då man anmäler sig som följare?

od Andulky said...

Superfina!!

Nu tror jag det syns, har inte en aning om hur det fungerar....
Ha en fin dag!!

Caroline said...

Jättefina byxor!

Jag har tillägnat dig en blogg-award, eftersom jag är så impad av dina fina kreationer!
Du får gärna skicka vidare, den finns att hämta på min blogg. :-)
(syddavc.blogspot.com)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...