19 April, 2011

Att inspirera andra!


Tänk va roligt och inspirerande: jag har fått en blogg award, av en tjej som heter Caroline. Hon har varit en anonym läsare av min blogg tills nu men hon tillägnar mig nu denna award för att Lustig Design "har många fina idéer och snygga handväskor med pynt på". Detta gläder mig oerhört, fantastiskt kul att inspirera andra, även om jag saknar mycket på min egen blogg (tips, tutorials osv...). Om man blir tilldelad denna award hör det till att man skickar den vidare till 5 bloggar som man tycker inspirerar en. Jag har ju vissa bloggar som jag jämt besöker och som jag redan tilldelat awards, så nu tänkte jag presentera lite andra bloggar:

He recebido un blog award de Caroline. Este award le das a alguien que te da inspiración y Caroline dice de Lustig Design que "tiene muchas ideas bonitas y bolsos chulos con bonitas decoraciones". A mí me inspira muchísimo recibir este award! Imagínate que tu blog realmente inspira alguien, me hace muy feliz :-) Si recibes este award debes mandarlo a 5 blogs que te inspiran. Como ya he mandado awards parecidos a varios blogs que visito diariamente, podéis ver aquí abajo veis 5 blogs que tb me gustan mucho:

Naímas Design; Att skapa är lycka: jag blir alltid så glad när jag går in här. Underbara kläder och alltid i superfina fotocollage med vackra inspirerande bilder! Aquí siempre hay un montón de inspiración, de colores, formas y imágenes. Ropa muy especial y maravillosa para niños. Y además lo presenta siempre junto con fotos bonitas.

Made By K: Fantastiskt fina stickade, virkade och sydda kreationer, både för vuxna och barn. Jag fastnar speciellt för de vackra bebiskoftorna och klänningarna. Jo, hon tillverkar ena smycken också! Ella teje, cose y trabaja con el ganchillo, ambos para adultos y niños. A mí me gustan especialmente los jerseys y los vestidines para los bebés. Ah, y también hace joyas de su propio diseño!

Singoalla: En ny blogg jag hittat av en slump. Ännu en svensk tjej i Spanien som syr och pysslar. Hon gör bland annat en massa fina handväskor i vackra tyger. Nu skriver hon bara på spanska men det finns säkert en hel del av er läsare som förstår en del. Este es un nuevo blog que encontrado por coincidencia. Es otra chica sueca que vive en España. Cose, entre otras cosas, muchos bolsos muy bonitos.

El Taller de Maria Teresa: Denna blogg är också endast på spanska men ni kan ju kika på bilderna om inte annat. Det är hon som har butiken där jag säljer lite av mina alster och här kan ni få en liten inblick i hur affären ser ut. Det är en underbar butik med en massa fint i inredningsväg. Sedan gör hon egna väskor också och designar kläder. Hon är världens hjälpsammaste och väldigt generös med sina kunskaper. Hon har en syateljé bakom kassan där hon har kurser på eftermiddagarna, t.ex. hur du designar och syr en egen väska genom att återanvända tyg. La dueña de este blog el la que tiene la tienda donde vendo algo de ropa. Es una tienda muy bonita con muchísimas cosas para decorar el interior de tu casa. También vende cosas diseñadas y hechas por ella; como bolsos y ropa. Ella es muy amable y siempre te ayuda y da consejos. Detrás de la caja tiene un taller donde da clases de por ejemplo; coser bolsos de tela reciclada.

I heart Retro: Detta är en relativt nyupptäckt blogg för min del. Jag upptäckte den när jag sydde en Pippi-maskeraddräkt till min dotter (hon harsytt flera underbara Pippi-dräkter). Jag tycker att hon blandar retroyger så snyggt med andra, jeans t.ex. Este es un blog que he encontrado bastante recientemente. Fue cuando hice un traje de Pippi Calzaslargas (ella ha hecho varios disfrazes de Pippi). También me gusta como combina telas antiguas y retro con por ejemplo tela vaquera.

Ja det var det de! Hoppas ni fortsätter bli inspirerade av min egen blogg men även kanske hittar någon ny blogg som ni gillar utav dessa :-)

Bueno, ya está. Espero poder seguir inspirando más gente con mi propio blog y a lo mejor encontráis un nuevo blog favorito entre estos 5 :-)

4 comments:

Åsa Tidqvist said...

Tack snälla du! Det var ingen dålig skara inspiratörer jag fick hamna i ;)
vad roligt att jag fick hitta till DIG också, tack!

MADE BY K said...

Tusen tack för awarden!!...det är alltid extra roligt när man inspirerar någon annan och plus det fick jag även lite nya bloggar att kika igenom!

Ha en fin dag!!

Naíma´s said...

Tusen tack :) Blir så glad av det du skriver.....värmer. Vill även tacka för alla dom fina kommentarer du skriver...värmer!!

Naíma´s said...

Måste även skriva att jag gillar din blogg väldigt mycket. Muchas gracias por escribir en espanol :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...