03 April, 2011

Första dagen avklarad!

Varsågoda, ett litet smakprov och en första rapport från helgens modemässa! Som ni ser finns det en hel del obloggade objekt, de kommer alla att redovisas pö om pö när helgen är över.

Tengan, una muestra y un primer reporte de la exposición de moda/diseñadores de este fin de semana! Como veis hay bastantes cosas de cuales todavía no he escrito nada aquí en el blog pero vendrá la semana que viene.



Oj, det blev en lååååång dag igår. Den satt liksom ihop med dagen innan det, eftersom 1.5 timmars sömn nästan inte räknas... Bland designers, vackra kläder, livesång och makeovers känner jag mig som handen i handsken! Bland Unga Designers kände jag mig dock nästan gammal, har ju passerat 30 ;-).  Inriktningen på designen är också ganska annorlunda mot resten men det gör mig bara glad. Igår satt jag mest en bit ifrån mitt bord och virkade blommor och observerade/spionerade på folk. Det är underbart att se hur de stannar och kikar och pratar om min grejer. Vad säger de tro???? Jag hade gjort en del visitkort men nu är det inte så många kvar, hoppas de räcker idag med. Sen är ju folk lite försiktiga och vill inte ta och peta på grejerna så jag skrev en massa lappar och satte på väskorna; PROVA MIG! KÄNN! ÖPPNA! Och med en gång så såg jag att folk började plocka upp väskorna/kläderna och undersöka lite mer. Skrev också ett papper där de kunde skriva ner sin email om de ville att jag skulle ta kontakt och det är flera som skrivit upp sig! Kan inte fatta att det är sant!!! Hoppas att det resulterar i några nya kontakter så småningom.


El día de ayer fue muuuuy largo. Como 1.5 horas de sueño de la noche anterior casi no cuentan, ya llevo mucho tempo despierta. En Espazio Moda me sentí en el ambiente perfecto y me encantaba ver los demás diseñadores, toda la ropa tan guapa, las modelos desfilando y la gente circulando. La mayoría del tiempo estaba sentada un poco alejada de mi puesto, solamente observando la gente que pasaba por mi mesa mirando la ropa y los bolsos. Descubrí que la gente es bastante tímida y no se atreven tocar las cosas. Así que escribí varios papelitos en los bolsos que ponían por ejemplo; ABRE! TOCA! PRUÉBAME! Y así notaba enseguida que la gente empezó a coger y mirar más profundamente las cosas. Espero que esto resulte en algunos nuevos contactos y que el nombre Lustig Design empieze a circular por allí ;-)






Ovan ser ni mig och min underbara dotter i våra invigningskläder, från Lustig såklart. Jag brukar ju inte bjuda på helbilder av min dotter, eftersom jag vill bespara henne blottningen på det vida internet än så länge, men nu kan jag inte låta bli! Det är första gången vi går i mamma/dotter-outfit och det var perfekt för denna tillställning. Det drog åt sig blickar och någon sa att vi lika gärna kunde gått upp på catwalken :-)


En la foto arriba podéis verme a mi y a mi hija en los conjuntos de Lustig que llevamos en la inauguración. Fue todo un éxito, llamaba mucho la atención y alguien dijo que podríamos haber subido a la pasarela las dos ;-) Hasta ahora no he mostrado fotos enteras de mi hija como quiero evitar exponerla en internet pero ya no podía NO hacerlo!

1 comment:

Mia said...

Så fina ni är!
Hoppas att du haft trevligt de andra dagarna med. Skall bli kul att få se fler bilder på de nya kläderna.

Ha en fin vecka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...