11 February, 2011

the little sister

Eftersom jag fick lite separationsångest när jag skickade iväg denna väska så plitade jag ihop en liknande av tyget som blivit över. Det räkte dock inte till en lika stor så det fick bli en mindre modell, en lillasyster ;-), men denna är bara till mig! Ja fast modellen är ju här för att stanna om någon skulle vara intresserad. Jag körde på gröna knappar igen eftersom jag tyckte det blev så fint men denna gången har jag använt några speciella från min mormors knappsamling. De är ganska annorlunda, glänser lite och är svåra att passa in någonstans. Nu har de hittat sin perfekta plats och det känns fint att bära kring på denna handväska.


Since I got a bit of separation anxiety when I sent this bag, I made one similar with the fabric left over. As I didn't have som much fabric left it got to be a smaller model, a little sister;-), but this is just for me! Yes, the model is here to stay, if anyone would be interested. I went for green buttons again because I thought it was very nice but this time I have used some special buttons from my grandmother's button collection. They are quite different, a little shiny and they have been difficult to fit in somewhere. Now they have found their perfect place and it feels great to carry around on this handbag.


Handväskan har lika långa axelremman som den större och likadana karaktäristiska skärningar och fickor. Enda skillnade är helt enkelt att den är mindre. Den är liksom rundare i formen än sin storasyster och har som ni ser endast 4 utvändiga fickor. Eftersom den är ganska liten inuti så gjorde jag ingen innerficka, blir bara rörigt. Ni får jag ändå plats med förvånansvärt mycket eftersom fickorna på utsidan också är användbara, inte bara till dekoration alltså. Klänningen som ni ser i bakgrunden bloggar jag om imorgon, den sydde jag av ett stickat tyg jag fick i present i januari (los Reyes Mágicos).

The handbag has the same length on the straps as the larger one, the same characteristics and pockets. The only difference is simply that it is smaller. It is like more circular in shape than her big sister and as you can see there are only four external pockets. Since it is pretty small inside I did no inside pocket, just gets messy. Still, I can fill it with a surprising amount since the pockets on the outside also is useful, not only for decoration. The dress that you see in the background, I will blog about tomorrow, I sewed it in a knit fabric I received as a gift in January (los Reyes Mágicos).

3 comments:

Emilia said...

Så många snygga väskor!!

Mia said...

Väskan är såå fin modellen och tygerna passar så fint ihop. Även om den är lite mindre tycker jag att det ser ut som om den är ganska lagom.

Måste bara säga att din svampväska verkligen är söt kan tänka mig att nya ägaren blev glad

Jag mailar om widget saken senare måste fundera hur jag gjort.

Trevlig helg!

LustigLinda said...

Tack Mia och Emilia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...