28 January, 2011

birthday gift!

Nu skickar jag i väg denna lilla väska (ca 20x15cm) till min kära vän som fyller år i nästa vecka. Jag vet inte riktigt vad hon ska stoppa i den men något får väl alltid plats. Om hon sminkade sig så kunde det blivit en sminkväska men hon använder ju nästan aldrig smink, en naturlig skönhet ;-) Men väskan funkar säkert bra som en liten neccesär eller helt enkelt för att lägga ner sånt som annars ligger löst i handväskan. Jag satte ett par tryckknappar fram och dolde dem med stora gröna knappar. För att göra det lite med färgglatt satte jag ett par små röda knappar ovanpå de stora gröna, och nnu såg det visst ut som ett par uggleögon! Ja så då satte jag dit en duffelknapp som näbb oxå. Jag tycker att just denna process, att utveckla/designa något under skapandets gång är så oerhört inspirerande. Olika tyger/knappar/färger får mig att komma på nya ideer och kombinationer, ja ni känner säkert igen er!?



This is a small gift for my very good friend for her birthday next week. It's a small bag, about 20x15 cm, and I am not sure what she will use it for. It could be useful for the make up kit but she don't use much of that. But I am sure she will find out a way/ find some stuff ti fill it with. I put 2 automatic bottons on the front and decorated them with 2 antique, green bottons. To make it a little more colourful I added 2 small red bottons on the top and suddenly it looked like a pair of owl eys...so I put a wooden botton as the bill. I love this part of the creating process, to develop the designs on the way I finish them. I am sure you can recognize your self in that?

2 comments:

od Andulky said...

Superfin! Väskor passar alltid, vilken bra present!!

Emilia said...

Vilken söt väska!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...