08 January, 2011

mumsig klapp från de magiska kungarna...

Ja, hit till Spanien kommer ju 3 speciellt magiska kungar på besök natten till den 6 januari och till Lilla N lämnade de bl.a. en liten modern köksmöbel med spis (med plattor som går att sätta på), ugn, kyl/frys, vask och sen en liten tvättmaskin som till och med funkar med lite vatten i! Själv gillar jag mer nog de traditionella varianterna i trä men N är supernöjd och leker hela dagarna. Eftersom jag av någon anledning visste att denna present skulle dimpa ner...så virkade jag snabbt ihop ett par frukter, ja för att göra allt lite mindre plastigt. Ett äpple och ett päron fick det bli. På bilden nedan kan ni se de tillsammans med ett par morötter som jag sydde i orange manchester för ett tag sedan.



As a present for my daughter I crochet these fruits (an apple+ a pear) for her to have when she plays in her new, all modern kithcen (the carrots are sewn in a corduroy fabric). She is delighted and can spend hours cooking.

1 comment:

Mia said...

I år skall jag också försöka virka lite mer saker till köket då de faktiskt håller bättre än de i plast.
Önskar att jag också fick tända ljusen i granen men Kenneth har förbjudit mig. Låter så mysigt att tända dem under julklappsutdelningen. Men man skall aldrig säga aldrig.

Trevlig helg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...