11 January, 2011

en till...

Japp, ännu en variant på denna modellen. Denna klänning, som fick bli till min egna lilla skrutt, satte jag ihop av lite småstuvar som jag hade kvar, därav livet och kjoldelen i olika tyg. Annars är det precis samma mönster. Den blev lite tajt att dra över huvudet bara eftersom detta tyg inte alls är elastiskt som manchestern, detta är vävt med lite ull i tror jag. Fodret blev i en färg som jag inte kan bestämma mig för om det är rosa eller mer orangebeige...



Yes, this is another variation of this model. This dress is for my own treasure. I made the dress from some pieces of fabrics that was left from earlier works and therefor the cut between cheast and skirt.

3 comments:

Nilla K said...

Vilka fina saker du syr! Önskar att jag kunde göra fina klänningar till min dotter, jag med. Men jag är nog inte tillräckligt noggrann. :)

Mia said...

Jag tycker att det blev jättefint med två färger. Ibland är det tur att tygerna inte räcker.

Emilia said...

Jätte-fin den med!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...