13 January, 2011

christmas bag

Redovisning av den julklappen som jag blev allra nöjdast med, dels för vad jag själv lyckades skapa och dels för att den blev enormt uppskattad!



Min mamma fick denna handväska i lite större format i en kombinaton av 2 vävda tyger med lite ull i. Fodret fick bli i en klatschig turkos färg eftersom min mamma brukar klaga på att man inte hittar sina grejer i väskor med mörkt foder. Mellan yttertyg och foder har jag ett lite stadigare mellanlägg som gör att hela väskan känns stadigare. Axelremmen kan man ha lång (så att den kryssar axlarna) eller göra dubbel och ha i handen eller endast hänga över ena axeln.



En liten ficka med tryckknapp på ena yttre kortsidan och ficka med dragkedja + mobilfack på insidan. I ena hörnet satte jag två tygrosor i rosa och turkost linnetyg och på den andra sidan sydde jag på en blomma i filtat, svart tyg + lite fina gamla knappar från min kära mormor. Allt som allt, en komplett handväska alldeles specillet gjord till min bästa mamma! Nu har jag fått flera positiva reaktioner från hennes jobbarkompisar så det blir nog ett par väskbeställningar nu oxå ;-)

PS. Om ni är uppmärksamma ser ni att jag använt samma tyger som i klänningen i det förra inlägget...liten kul detalj bara ;-)

This is the christas gift that I made for my mother this christmas. I must say that its also the gift most succesful, I am very satisfied with it and my mother loves it. She brings it alls the days to work and I have recieved various commentaries from her work colleagues and probably I have a order for a pair of bags now!

The bag has two different sides and on one of them I decorated with two roses in linen. The other side has another type of flower and some antique buttons that ware my grandma's. I lined the bag with a turqoise fabric as my mother use to complain of the bags lined with a dark fabric, as it makes it more difficult to see the stuff. The strap you can keep it long (crossing the both shoulders) or make it half as long and grab it int hand or put it on one shoulder. Just a detail; as you can see, I have used the same fabric in this bag as in the dress in the previous entrance.

2 comments:

Mia said...

Förstår att din mamma gillade väskan den är verkligen fin. Smart med färgat foder förstår precis hur det är att inte hitta sakerna för att det är mörkt. Eller så får man börja göra som japaner och ha en liten väska till varje sak. Men då gäller det att hitta rätt lilla väska.

Nej, jag har inte köpt för små skor för vanliga strumpor även om jag ibland önskar att jag hade mindre fötter. Men jag får tyvärr inte plats med raggsockor och kunde inte köpa större för de var slut.

En liten fråga vad har ni för väder? Är det soligt och varmt eller bor ni i de lite svalare trakterna?

Trevlig helg

Anonymous said...

Me gusta mucho tanto el corte como el color de este bolso. Aunque cambiaría el material del que está hecho, porque pienso que cuando llueve se debe calar todo y quizá se estropearía. Me gustan los bolsos de piel que permiten el agua sin estropearse.
Ánimo y suerte!! No cambies.
Reyes

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...