12 December, 2010

winter vest

Här kommer en lite uppdaterad variant av förra vinterns västar, som ni för övrigt kan kika på här och här Nu har jag gjort dem lite varmare, med fleecefoder, och lagt in en lite westerninspirerad axeldekoration. Dessa finns i webshopen om någon är intresserad. Knapparna blir alltid lite olika, dessa är från min knapplåda som jag ärvde av min kära mormor. Västen har en ficka fram och en liten "flärp" bak (vad kallar man denna?) för att kunna justera bredden lite. Jag tycker att modellen funkar lika bra för kille som för tjej.




Why can't the small ones also be elegant? This is the perfect detail to make the little one the "eye-catcher" on the party! It is also warm as I line it with fleece. One pocket on the front and 3 nice bottons. You can adjust the size a little bit with the strap on the back. The fabric on the front is a soft corduroy and on the back a material with some wool in it. The model works fine for both boys and girls.

2 comments:

Emilia said...

Så stilig och fin!

Laura said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...