09 December, 2009

västar / vests / chalecos

Eftersom jag själv har en liten tjej så blir det ju mycket klänningar sydda men för att utmana mig själv ville jag komma på något fint och stiligt att göra till små tuffa pojkar också, så då blev det ett gäng västar! Min mamma tyckte att det lät lite gubbigt med väst till en lillkille men jag skulle absolut klä upp min son (om jag hade en) i någon av dessa små tuffa västar. Eftersom det inte behövs så mycket tyg så tog jag snuttar som jag hade hemma.

Tycker ni de ser gubbiga ut? Skulle ni som har småkillar kunna tänka er att klä upp dem i en av dessa?

As I have a little girl I make a lot of dresses and therefor, to give myself a challenge, I also wanted to create something nice and elegant for small and cool baby boys. So, here you have some vests! My mother didn't thought it sounded very fun with a vest for a little boy but I should certanly dress up my son (if I had one) in one of these cool vests. As you don't need much fabric I used some of the ones that I already got at home.

Do you think that they look more for an old man? If you have a son, would it be posible that you could dress him up in one of these?

Ya que tengo una hija, coso muchos vestidos y por eso, para darme a mi misma un desafío, quería crear algo bonito y elegante para los pequeños pero chulos chicos también. Y por eso, aquí tenéis unos chalecos! A mi madre no le pareció tan guay/divertido con chaleco para un niño pequeño pero yo, si tuviera un hijo, absolutamente le pondría en uno de estos chalecos. Como no se necesita mucha tela para hacerlos, usé retales que ya tenía en casa.

Os parece que los chalecos más es moda de señores mayores? Para las que tienen hijos, os podríais imaginar ponerlos uno de estos?

1 comment:

Mia said...

Åh så söta västar. Har själv funderat på att sy västar till pojkarna men har inte kommit längre än i tanken. Men nu blir jag lite sugen på att sy västar till jul och ett par smala chinos till.

Så svaret på din fråga blir Ja, jag skulle kunna tänka mig att ha västar på pojkarna och Nej dina västar ser inte alls gubbiga ut, de är jättesöta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...