03 December, 2010

sweater

Eftersom det blir svensk jul iår så blir det till att fylla på vintergarderoben. Det ser ju ut att bli ett par kyliga veckor i Sverige och här ligger temperaturen än så länge ca 10 grader varmare. Lite tröjor med hög krage är ju smart så jag gjorde ett mönster på en enkel men mycket användbar tröja. Knäppning i ena axeln ända upp i halsen, 4 knappar. Man kan använda den med bara 2 knappar knäppta eller alla 4. En modell som jag mycket väl skulle kunna tänka mig till mig själv också. Det fick bli muddar i både ärmslut och midja. Sen har jag köpt bruna bomullsband för att stryka på mina etiketter, ja för att prova något annat än svart och det blev ju jättefint!



As we are going to Sweden for christmas, I got to make some winter warm garments. I made this model of sweater, simple but very useful. It has 4 bottons on one shoulder and you can use it as you see on the photos. This model I could use for myself also. Then I bought brown band (tie?) for a change, to iron my logotype and it turned out very good.

1 comment:

Naíma´s said...

Hej Linda! Tack för den gulliga kommentaren, det värmer. De prickiga strumpbyxorna har jag köpt på Kappahl.

Har kikat runt lite hos dig. Hittade massa fint, riktigt kul att besöka din fina blogg.
Gillade verkligen den här fina tröjan. Kan riktigt se en fin klänning med samma fina krage framför mig.....tack för inspirationen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...