14 December, 2010

another winter dress

Här kommer en vinterklänning i storlek ca 2 år som jag gjorde åt Lilla N för att hon skulle ha den på sig när hon gick modell för ett par veckor sedan. För att göra en lång historia kort så kan jag berätta att jag hittat en affär i centrala León där jag hänger ut och säljer lite kläder! Kvinnan i affären designar själv kläder/väskor och har bakom disken en sorts ateljé där hon har sykurser på eftermiddagarna. För ett tag sedan skulle hon arrangera en catwalk/utställning med sina och sina elevers alster och jag fick oxå vara med på ett hörn. Noelia fick gå med på catwalken hand i hand med en av modellerna och hon var supernöjd, ville inte gå av scenen, sprang säkert 500 ggr fram o tillbaks redan innan allt började. När vi gick upp och tackade drog jag på henne en annan klänning, nämligen den cerisa. Det blev väldigt lyckat! I kommande inlägg får ni se vad jag sålt i butiken. På bilden nedan ser ni klänningen med volangdekoration som hänger så fint i affärens skyltfönster. Den har små motveck under volangerna fram och även 2 motveck som avslutas med rosetter bak. En dragkedja i ryggen, vilket inte är väldigt vanligt för mina modeller. Fodret är ett mycket tunt, vitt bomullstyg. Ett dilemma har jag dock...vet inte om jag ska ta med klänningen till Sverige så att N kan få ha den som sin egen nu när det är jul o allt, eller om jag ska lämna den i affären så att den kanske, kanske blir såld...



Sorry, but for the moment I'm very tired and I will not write in english this long story. Please, see this winter dress that for the moment is hanging in the shop-window where I have some children clothes for sale in the centre of León.

3 comments:

Emilia said...

Vilken söt klänning!

Aleisa Ribalta said...

helt underbart! love it! Creo q esto será muy bueno para ti, me algro un montón pq tu estilo y tu forma de coser es única y personal, y tan bonita, como de pasarela, muchos éxitos te deso, creo el 2011 viene cargado de ellos.

LustigLinda said...

gracias Aleisa!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...