08 December, 2009

klänningar / dresses / vestidos



åtta små klänningar i fyra olika storlekar (50, 56, 62-68, 84) har blivit till. Sex av dem är skickade till Sverige nu för att hitta nya ägare där. Alla tyger är inhandlade i de två lokala tygbutikerna runt hörnet och knapparna (antika) är inköpta i min favoritknappaffär. De flesta tygerna är små restbitar så det är nästan omöjligt att göra en likadan till, men det är ju en del av konceptet, att det skall vara unikt! Eftersom jag gillar att göra applikationer så fortsätter jag på det spåret och hittar på nya små roligheter.

Eight small dresses, in four different sizes (50, 56, 62-68, 84), are now finished. Six of them have been sent to Sweden to find new owners over there. All the fabrics are bought in the two local stores around the corner and the buttons (antique ones) are of course bought in my favourite button store. Most of the fabrics are small pieces that were left over, so it's almost impossible to create another one just the same, but that's part of the concept, it has to be unique! As I like to make applications I go on with that and try to create new and funny ones.

Ocho nuevos pequeños vestidos de cuatro diferentes tallas (50, 56, 62-68, 84), han sido acabados. Seis de ellos he enviado a Suecia para que encuentren nuevos dueños allí. Todas las telas he comprado en las tiendas de telas, que tengo aquí cerca y los botones (son antiguos) naturalmente he encontrado en mi tienda favorita de botones. La mayoría de las telas usadas son retales/ piezas pequeñas y por eso sería casi imposible crear otro igual, pero eso es parte del concepto, tiene que ser único! Como a mí me gusta hacer aplicaciones, sigo haciéndolo intentando crear nuevas y divertidas.

3 comments:

Mia said...

Jättesöta klänningar kul att de bara finns en av varje. Försökte välja en favorit men de är så söta allihop.
Jag har så svårt att släppa ifrån mig saker men med tanke på alla resttyger som finns här hemma kanske det är dags att bli bättre på det. De gör ju ingen nytta i lådan.

Svårt det där med att bo utomland jag tycker det är jobbigt att min syster är så långt bort men det måste vara jobbigare för er. Vi har oftast föräldrar, släktingar och vänner från förr kvar.

Anonymous said...

Hej! Jättesöta klänningar...tycker om allihopa men jag gillade den rutiga lite lite mer. Så tufft med en ficka på! Ha en mysig luciahelg! Här blir det lite luciafirande och min kära lilla systerdotter 7 år, som älskar att sjunga ska gå luciatåg i kyrkan där hon sjunger i kören. Hon är så söt. Hon vill bli artist säger hon. /petra.h

Mia said...

Nu funkar länken. Tur att du märkte att länken inte funkade.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...