11 November, 2010

A jungle box

Ja, nu blir det visst en liten avstickare från kläderna, en inklädd skokartong. Det var ett par Nike-dojor till Lilla N som låg där i och jag tyckte att själva lådan var så bra i storleken och hade en fiffig utformning. Förresten brukar skokartonerna vara bra och stadiga, de tål lite barnhantering. Ja, så jag gjorde slag i saken och tog ett av de fina presentpapprena (detta är från mormor) som jag sparat från N's 2-årsdag och så fick jag klippa och klistra en del och det var precis så att det räckte! Sen klädde jag även in den i en självhäftande plastfilm så att den skulle bli lite mer tålig. Jag tänkte att det skulle passa perfekt till samlingen med alla PIXI-böckerna (nedan endast en liten del av dem), men det tyckte inte Lilla N, hon villa bära omkring sina låtsas-"glassar" i den...OBS! Bakom lådan på den nedre bilden till höger kan ni skymta en liten soffkudde, den klädde jag in för ett tag sedan i det fina svenskdesignade djurtyget som min mamma också tagit med sig från mina hemtrakter. DS.


This is something different from the clothes as you can see. I saved this box as I always think the shoe boxes are so stable and I think they can be useful tu put stuff in. I took a bit of present paper that I had left from the birthday of Little N and I had to cut and glue and with patience I made it just before the paper ended. I covered the hole box with a plastic film and there it is! I thought it should be perfect to put the small PIXI-books in it but my daughter had another idea, she went around all the evening carrying her imagine ice cream there...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...