12 November, 2010

A special present

Eftersom min dotter många gånger är tålmodig och låter mig sy lite emellan lekandet så ville jag nu göra en liten present till henne. Har en del små fina tygsnuttar liggande som jag köpt lite då och då för att göra applikationer av och nu kom jag på att jag kunde samla ihop dem och göra en liten väska till henne. Valde de tygerna som jag vet att hon gillar och fodrade med mjuk, cerise fleece. Två handtag och en liten flärp + tryckknapp + även en "Kitty-rosett" och ett fint band fick pryda väskan. Den är en riktig färgklick och man blir glad av den, igår fick apan Ludde åka runt i den hela kvällen ;-)


I wanted to make a little present for my little girl as she sometimes is patient and let me sew for a while...I had some small fabrics that I bought for making applications and as N like some of them very much I cut some small pieces and sew them together. I lined the bag with soft pink fleece. As decoration I put a "Kitty"-bow. It's real colourful and it makes you glad. N liked it and carried around her little monkey Ludde in it all evening yesterday ;-)

2 comments:

Mia said...

Oj nu kom det mycket nya saker. Så söt väska blev kan tänka mig att hon blev glad.
Vilken fin klänning du visade innan jättesöt och fint med rosetten på fickan.
Kul med djungel pixi vad fint du klätt lådan..

Trevlig helg/ Mia

berit said...

åh så glad man blir av att titta på väskan och nu kom ju katterna på fin plats. Den måste ju bara användas till alla små spännande ting

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...