22 October, 2010

Lila corduroy trousers

Visste inte alls var min kamera var så inga bilder har kunnat läggas ut på länge! Nu har jag dock hittat den igen och här kommer så smått en del presentationer av det jag gjort de senaste veckorna:

Har en hel del kvar av detta mellantjocka, lila manchestertyg och tänkte det kunde passa bra att använda det till att provsy ett par byxor i det nya mönstret som jag håller på med. Detta är storlek 86/92, alltså min dotters storlek, så att jag kan prova och se vad som behöver förbättras. Jag vill nu göra ett par lite smalare byxor för de små som slutat med blöja. Dock måste följande förbättringar i mönstret göras:
- lägre i midjan fram
- kortare gylf
- kortare överdel i bakstycket (den delen som har form som ett V)
- annan form på fickorna

Ja det finns en del att göra än... men sen kommer det att bli toppen!

I still have a lot left of this corduroy material and I thougt it should be perfect to use to make a test trousers of the new pattern that I'm developing (nothing special but it's my own). This is the size 86/92, as my daughter. Though I have to change and improve some things before I cut in the other material that I bought for this purpose.
- lower waist in the front
- shorter fly
- better fit with the pockets

2 comments:

berit said...

det är som alltid spännande att följa vad du gör, härlig lila färg på dom brallorna.

LustigLinda said...

tack du! Det är roligt att se att du varit här, lite spår som avspeglar sig är otroligt inspirerande! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...