28 November, 2010

autumn/ winter dress

Hade tur och hittade i en secondhandbutik ett helt lager med tyger från en nedlagd tygbutik. Bland annat detta lila tyg med lite ylle i. Mjukt och skönt och perfekt till en vinterklänning. Denna har fickor fram i utskärningen som man ser sluta i sidan. En rosa spets fick det bli i halsen och längst ner på klänningen. ärmslutet fick bli en liten rosa flanellsnutt med lite resår i. Samma material som jag har till dekorationen i sidsömmen och till fodret (endast överdelen). Funderar på om jag skulle skyla tryckknapparna bak med små söta traditionella knappar men det har inte blivit av än. Kanske blev det även lite mycket tyg fram på bröstet så det ändrar jag på till nästa gång.



I had luck and found, in a second hand store, a lot of fabrics from the shot down of a fabric store. Among others I found this material that is perfect now for the autumn/winter collection, for a dress for example. This model has two pockets at the front where you can see cutting and the pink decoration. Maybe I will use a little less fabric on the chest for the next time and decorate the automatic bottons on the back with some cute traditional ones.

3 comments:

Aleisa Ribalta said...

Helt underbart vinterkänsla! Älskar dina klänningar för de är alla annorlunda, själv har jag en tendens att göra alltid samma modell, hehe. Finns en tävling på min blogg att man kan vinna en plagg rätt innan jul, kaske något för er, kram!

Lilla Anka said...

Hej! Roligt att du hittade min blogg så att jag hittade din! Vilken fin vinterklänning, mysigt tyg! Sedan ser jag ju att du också gillar manchester precis som jag. Har en del i olika färger och mönster som väntar på att jag skall sätta saxen i dem! Inspiration kan jag få här hos dig!!! Tack!
Ha en fin adventstid! Annica

Gittan said...

Men vilken vacker klänning!! Helt underbar modell!!! Och vilken fin blogg du har! hit kommer jag nog fler gånger!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...