11 November, 2010

Baby dress in red

Jag har ju sååå svårt att slänga tyg så det ligger ju högar med små tygsnuttar i tyghyllan. Jag vet inte vad jag ska göra med dem men tänker alltid att något kan man ju alltid hitta på... Nu är jag återigen inne i en manchesterperiod (tror nog aldrig jag kommer ur den) och satt och tittade på detta grovspåriga och julröda. Jag det var ju tvunget att bli något litet och dessutom i små bitar. Hm, en klänning med axelband. Ja, modellen är väl en klassiker men med fickan fram, prydd med en rosett så blev den ju originell, inte sant? Två tryckknappar fick hålla axelbanden på plats. Och kvar av tyget är några smala, centimetertjocka remsor, som jag slängde! Jag ska köpa mer av detta tyget så denna modellen kommer att finnas till försäljning på webshopen, här.


I have difficulties throw away fabrics, so they stay on the shelf waiting for better days. Now I sat down and watched this red,corduroy fabric and thought of making a small dress. This is what turned out and the model is nothing new, more like a classic, but with the one pocket on the front and a knot on it it turned out pretty nice, don't you think? Now there is only small strips left of the fabric and I throw them away!

1 comment:

berit said...

HELT UNDERBAR JULKLÄNNING

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...