11 May, 2011

trikåprickar :-)

Hittade detta fina bomullstyg i trikå, fullt med röda små prickar. Köpte det på söndagsmarknaden, det var typ 1.5 m långt och dubbel bredd, för ca 30 kr! Skulle göra en singoallaklänning till tösa men vet inte hur jag kunde beräkna så hemskt fel och bredden blev aaallldeles för vid... jag sydde ihop den iallafall och provade på mig själv och vips med lite justeringar och en tillagd kant nertill + lite rosetter så fick jag mig en tröja själv! Det fick bli röd mudd i halsen men ärmarna lämnade jag utan att göra något alls...kan inte bestämma mig om jag ska sätta mudd där med eller lämna de som de är. Vet inte om jag nånsin kommer att få till en riktig singoallaklänning/blus till N. Nu har jag flera fina beskrivningar men det blir liksom altid fel någonstans på vägen (här ser ni mitt förra försök...). I morgon får ni se lillskruttans plagg i samma tyg :-)


Encontré esta tela de punto en el rastro. Es algodón con muchos lunares rojos. La compré barato, solo 3 € por un retal grande! Iba a hacer un vestidín modelo singoalla para la nena pero no sé que pasa pero siempre hago algo mal y sale otra cosa. Esta vez salió muy pero muuy ancho pero con unos arreglos y mas tela en el bajo, me hice una blusa para mi! No sé si un día conseguiré hacer una singoalla de verdad para N (aquí veis como salió la última vez). Mañana os enseñaré un vestido para la nena en la misma tela.

3 comments:

Mia said...

Ibland finns det en mening med att göra fel. Nu har du en jättefin topp till sommaren.

Aleisa Ribalta said...

Den är underbart, tycker jag! Vill du att jag sy en singoalla åt henne, eller skicka mönster, jag gör det!

Singoalla said...

Vilken jätte fin tröja du fick!!
Tack för all dina gulliga komentarer, du far ursäkta att jag Är sa dalig pa att svar tillbaks....men jag blir alltid lika glad att se dig där i bloggen!!

TACK!

Pa söndag har jag marknaden, ja vi far se hur det gar. Tycker iallafall att jag har en hel del fina saker med mig dock.

( ja, väskan är i linne, och min favorit färg ocksa)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...