14 May, 2011

mjuka prickar :-)


Jajamen, här kommer en klänning i samma tyg som till denna vuxentopp, som jag sydde igår. Mönstret är mitt eget, lite improviserat och ändrat efterhand. Klänningen har en besparing både bak och fram för att få lite rysch och mer vidd på kjoldelen. Det blev röd mudd både i halsen och ärmarna. I kjolnederkanten fick det bli avslut endast med en lite tätare sicksack. Min maskin är inte den bästa att sy i trikåtyger med, men jag tyckte ändå att klänningen blev fin i helhet.

Aquí presento un vestido en la misma tela que esta blusa que hice para mi ayer. El patron es mío pero lo he ido cambiando, improvisando. El vestido tiene un corte donde el pecho para darle más anchura para la falda. Puse puño rojo ambos en el cuello y en las mangas. En el bajo del vestido solamente cosí con zigzag rojo. Mi máquina no es el mejor para coser en telas de punto pero sigo pensando que el vestido salió bastante bien en su totalidad.


Jag tyckte ändå att den blev lite alldaglig så jag sydde ett midjeband i samma tyg, som träs igenom två öglor på sidorna och som knäpps med en tryckknapp fram. Jag sydde en liten rosett och sydde på tryckknappen, och vips så ser det ut som en knuten rosett! Nu tyckte jag nog själv att jag var väldigt smart och denna variant kommer ni säkert att få se fler av så småningom ;-)

Todavía pensaba que el vestido era un poco mediocre, por lo que cosí un cinturón en la misma tela, que se coloca a través de dos circuitos en los lados y se cierra con un botón automático. Hice un lazito que cosí encima del botón, y listo, se ve como un lazo atado! Por este invento me considero muy lista y esta variante, seguramente veremos más veces ;-)


Bjuder på lite livebilder så får ni se hur glad min tjej provdansar i klänningen :-)

Por último os enseño un par de fotos donde la nena pone el vestido de prueba!

6 comments:

Mia said...

Den är jättesöt!

MADE BY K said...

Klänningen är verkligen jättesöt!

Aleisa Ribalta said...

Stolt ska du va´. Lindo, muy lindo lindísimo, q chuli!

Emilia said...

Så söt!

LustigLinda said...

tack tacka alla ni söta!

Moi! said...

Vilken söt klänning. Fin blogg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...