11 October, 2010

baby gloves




Av alla små tygslattar som jag sparat på av fina tyger ( det är ju sååå svårt att slänga tyg!), så har jag nu kommit på att det Är perfekt att göra små babyvantar utan tumme! Med lite mjuk fleece på insidan och en go mudd så blir det ju jättebra! Än så länge har jag inte gjort 2 likadana. Här ser ni de 11 första paren ut, vilka gillar du bäst? Alla har som yttertyg supermjuk babymanchester i olika färger. Jag har bara gjort en storlek och den är bra rymlig för en liten nyfödd men funkar ju däremot bra upp i åldern, ja till 6 mån. i allafall.

I have descovered the perfect way to use the small rests of fabrics that I like (it's just sooo hard to throw away fabrics), so I make small baby gloves of them, without tumb. Lined with "fleece" (dont know the english word) and with a soft cuff they turn out just fantastic. All are diferent and are made of a baby corduroy material in diferent colours. Which one do you like best? I just made one size but you can surely use it from 0-6 months.

2 comments:

Mia said...

Åh så söta små vantar som väntar på att få värma en litens händer.
Kul att du vill vara med i min utlottning, lycka till!

Förlåt att du fick bli någon men jag var osäker på vad du hette är det Linda eller bara bloggen som kallas så?

Mia

Emilia said...

Så söta - och vilken fin hoodie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...