16 February, 2010

developing the trousers pattern


Ja ni, här kommer ännu mer i manchester, jag gillar!!! Dessa byxor till N är i storlek 80 och har lite oranga detaljer i rester av det fina oranga babymanchestertyget. Grundmodellen är den samma som i jeansen och fjärilsbyxorna men dessa har ingen mudd utan en resår nertill och sen har de, förutom resår, ett extra knytband i midjan och det blev riktigt bra faktiskt, de andra byxorna har en tendens att hasa ner på rumpen...

Well, here you have some more in corduroy, I like much!!! These trousers for N is size 80 and they have some orange details in rests from that corduroy fabric. The basic model is the same as in the jeans and the butterfly trousers (see links in swedish text), but these new ones have a ribbon at the leg endings instead of a cuff and in the waist they also have a band to tie and it turned out really good. The other trousers have a tendency to slide down on the bottom...

Bueno amigos, aqui vienen más cosas en pana, es que me gusta mucho!!! Estos pantalones para N es en talla 80 y tienen detalles en naranja, son restos de lo que queda de la tela naranja de pana. El patron básico es el mismo como en los vaqueros y en los pantalones "mariposa" (mirad enlace en el texto sueco) ero estos nuevos llevan una cinta elástica en cambio de puños en el acabo de las piernas y además, en la cintura, lleva una cinta para ajustar y hacer un lazo. Esta vez salió mejor que antes porque los otros pantalones tienen una tendencia a bajar en el culo...

6 comments:

Anonymous said...

Wow de var asläckra! Är ju lite smått förtjust i manchester jag också :)

Mia said...

Jättetuffa! Många fina detaljer jag gillar fickan. Jag gillar också manchester men tycker det är svårt att hitta rätt färg.
Jag hade också samma problem i början med en mudd som inte höll byxan på plats ordentligt. Den första jag hade var ribbad och i 100% bomull men de har en tendens att töja sig och förlora form efter några tvättar. Bästa mudden är en med elastan, spandex eller annat syntet material. De håller både formen och färgen bättre.
Prova att sprätta bort mudden på de andra byxorna och ta bort lite och gör den så stor att du måste dra lite för att få den att räcka runt så kommer byxorna säkert att sitta uppe bättre.
Ha en bra dag. /Mia

LillaBarn said...

Vilka fina brallor, lika fin som klänningen!!! Jag ska sätta mig i helgen och skriva alla mejl som jag inte har skrivit ännu.... Så det kommer :-)

Unknown said...

Vad fina de är, och säkert sköna!

Aleisa Ribalta said...

Hej! Du har en utmaning på min blogg. Hoppas du vill och kan vara med!

Emilia said...

Du har en award att hämta hos mig (känn ingen press att ge vidare)!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...