08 February, 2010

homemade gifts



Detta är två presenter som jag åstadkommit under den senaste veckan. Pulsvärmarna är stickade i ett fyndgarn (75% ull) och de är verkligen jättegoa och varma. Måste göra ett par till mig själv oxå eftersom jag alltid har kalla händer. Jag broderade några blommor på för att piffa upp lite med. Armbandet till höger är virkat och har en stor röd halvrund knapp från ett gammalt skärp. På undersidan finns också broderat ett stort och ett litet hjärta, som en varm tanke som finns nära!

These are two diferent gifts that I made the las week. The fingerless gloves are knitted in a warm and cosy yarn (75% wool) and I think I'll have to make another pair of them for myself as I always have cold hands. I made some pretty flowers to cheer them up also. The bracelet to the right is crocheted and I put a nice, red button on it. On the other side, hidden, there are stitched one big and one small heart, as a gentle and close touch.

Estos son dos regalos que he hecho esta última semana. Los calentadores de muñecas estan tejidos con un ovillo de 75% lana y calientan mucho. Tendré que hacerme también un par ya que siempre tengo las manos heladas. Bordé unas flores para darles un poco más de vida. La pulsera a la derecha está hecho de ganchillo y lleva un boton grande y rojo, de un cinturon mio. En el lado que no se ve hay un corazon grande y un pequeño bordado, como algo bonito y querido que está allí cerca.

3 comments:

Mia said...

Hej
Vilka söta pulsvärmare. Jag har ett par som jag beställde avv Emilia och använder dem varje dag trots att det är flera minusgrader fryser jag inte. Kanske ibland.
Gulligt armband lite värmande det också.

Tänk jag kunde inte se din uppdatering gick in och tittade på hela listan av en slump och såg ett inlägg hos dig som jag inte läst. Och det skrevs för 4 dagar sedan. Skriver du kanske några dagar i förväg innan du publicerar det? Ännu ett i-lands problem.

Du får ha en trevlig helg.

Gabriela said...

Están muy lindas las tres cosas: los dos guantes y la pulserita.
Muchas felicitaciones! :D

LillaBarn said...

jättefina! Och jag har inte glömt, det är bara segt att få till det framför datorn. Och jag kommer alltid på det när jag är klar (dvs när barne tycker att det är nog med plinkande på tangenter). Men ikväll ska jag försöka få till ett email....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...