26 August, 2011

Musse tittar ut ;-)

När var i min tygbutik för ett tag sedan så fick jag med en liten provbit av ett rött tyg med Musse Pugg på att göra nåt kul till N. Jag har länge tänkt att göra shorts till N för ibland kan det vara skönt att byta från klänning/kjol till något annorlunda. Med en applikation av Musse på bakfickan och en liten Musse som kikar ut ur ena fickan tycker jag de blev coola :-) Viktigast av allt är att N storgillar de och mer än gärna tar på sig dem. Som vanligt gör jag alltid missar i beräkningarna när jag gör ett nytt mönster men det brukar resultera i kreativa lösningar, ja som tex överflödet av tyg fram som fick tas in och bli till ett extra veck mitt på fickan.



Cuando estuve en mi tienda de telas hace un par de semanas me regalaron un retal de una tela de Mickey para que hiciera algo para N. Hace tiempo he pensado en hacer unos pantalones cortos para N, estaría bien tener algo diferente para cambiar que no sea vestidos/faldas aveces. Con una aplicación en el bolsillo trasero y con un Mickey saliendo de otro bolsillo me parece que salieron chulos ;-) Lo más importante es que le gustan a N y los quiere llevar mucho. Como siempre, cuando hago un nuevo patron, salen cosas raras. Esta vez sobró mucha tela en la parte delante pero lo solucioné haciendo un pliegue en el medio del bolsillo.

Inspirerad av bloggen Naimas Design lade jag in en bild på mina pelargonier som jag har i två balkonglådor på balkongen. Denna sommar hade jag verkligen tur med blommorna, de bara blommar o blommar och är sååå vackra både härinifrån och utifrån när man kommer på gatan!



Inspirada del blog Naimas Design combiné las fotos de los pantalones cortos con mis geranios que tengo en la terraza. Este verano he tenido suerte con ellos y son muy muy bonitos y me hacen feliz solamente verlos. No paran de florecer y lucen igual desde dentro de casa como de fuera, desde la calle!

3 comments:

Mia said...

Tuffa kortbyxor. Räknar fel gör jag också ofta och det är som du säger det brukar oftast lösa sig.Oftast till det bättre.

Trevlig helg

TurboNeedle said...

Tuffa shorts! Det där lilla extra är just detaljerna. Snyggt med röd stickning också!
Gillade modellen på shortsen. Är det från Patrones, eller någon svensk sytidning?

LustigLinda said...

TurboNeedle: det är mitt eget mönster, därav felberäkningarna när jag skapade det... men man lär sig av sina misstag :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...