10 September, 2010

jeanskjol med volang


Har kommit in i en lite "återvinningsperiod" så jag har flera par gamla jeans som ligger och väntar på att bli klippta i. Denna kjol består helt enkelt av nederdelen av ett byxben (ganska vid) och ett par fickor med återvunna knappar på. Tyget i volangerna är dock nytt men när jag såg det i affären visste jag direkt att det skulle göra sig så fint ihop med jeanstyg! Detta får bli Lilla N's födelsedagskjol. Nu på måndag fyller hon 2 år och min kära mamma kommer på lördag och stannar i 2 veckor, det gör mig sååå glad! Idag är det återigen fint väder efter en veckas höstchock, de säger att det ska hålla isig till söndag och sen regn o rusk igen. Hej hopp!

For the moment I am recycling, I have a couple of old jeans that are waiting for me to start cutting in them. This skirt is the lower leg part of one of the jeans, decorated with a pair of pockets with recycled butttons. The material I used for the flounces is unfortunately new but I just had to have it and when I saw it in the store I knew at once that it should be very beautiful combined with jeans. This skirt will be The One for Little N to wear at her birthday this monday. My dear mother arrives tomorrow to stay here 2 weeks and it makes me soo glad! Today we have really nice weather again after one week of real autumn weather. Ciao ciao!

2 comments:

Emilia said...

Söt kjol - visst känns det bra med remake?!

designofluna said...

Måndag 13 september startar en veckas rea med 30% rabatt på alla Lunafigurer! Passa på!!!!
Kram Malin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...